رهبر یک کسب و کار باید مدل مالی متغیری از چشم انداز خود ایجاد کند ، مدیریت مالی کسب و کار خود را به بهترین نحو هدایت کند که لازمه پیشرفت کسب و کار است و سبب تضمین ذی حساب بودن میشود . به ویژه ، یک رهبر کارآفرینی باید :
- ابزارهای مناسبی برای مدیریت مالی کسب و کار در دست داشته باشد .
- اهمیت حداکثر کردن جریان های مالی ( نقدی ) شرکت را درک کند .
همچنین صاحب یک کسب و کار دارای دو هدف مالی مشخص و گاها مشکل ساز می باشد :
- تقویت پرداخت های طولانی مدت کسب و کار
- حداکثر کردن ارزش شرکت
هر دو هدف مطرح شده دارای اهمیتی یکسان هستند و نیازمند توجه بسیار کارآفرینان می باشند .
رهبران ارزش شرکت شان را به حداکثر می رسانند
- سوداوری طولانی مدت را از طریق حداقل کردن هزینه ها ، افزایش دهید ، درآمدهای عملیاتی را تقویت کنید و در صورت نیاز در زمان و شرایط مناسب استقراض کنید .
- مهارت قیمت گذاری بر کالا و خدمات خود را به خوبی بیاموزید تا سودآوری جاری شرکت تان را به حداکثر برسانید .
برای ایجاد ارزش مالی برای شرکت ، رهبران باید ضمانت کنند که سرمایه در گردش به بهترین شکل و با بیشترین تاثیر گذاری در حال استفاده است . درآمدها و استقراض ها نیز باید تقویت شوند – باید سرمایه مورد نیاز برای رشد شرکت را در سطحی قابل کنترل تهیه کرده و با نیاز شرکت سازگار باشد . مالیات ها نیز باید پرداخت گردند ، هزینه ها کاهش یابند و برای رخدادهای غیر قابل انتظار که گاهی در کسب و کار اتفاق می افتد نیز باید از پیش آمادگی های لازم را پیدا کرد .
یکی از بخش هایی که رهبران کسب و کارهای کوچک باید به طور ویژه در آن مهارت کافی داشته باشند این است که یاد بگیرند چطور به منظور حداکثر کردن سودآوری، بر کالاها و خدمات قیمت گذاری کنند . این مهارت ارزشی بالا حتی بالاتر از علم و تحصیلات دارد. قیمت گذاری یعنی عملکردی که باعث میشود بازاریابی و امور مالی مطابق سطح توانایی مشتری در پرداخت تنظیم گردد و عاملی بسیار مهم در سودآوری و گردش های مالی شما است . یک ابزار کارآمد برای تفکر سیستماتیک درباره تصمیم گیری هایی که در رابطه با قیمت گذاری اتخاذ میشود ، این است که یک جدول قیمت گذاری مانند زیر طراحی کنید :